Czy wiesz, że 76% łowisk na świecie jest niemal całkowicie wyeksploatowanych? A może zdajesz sobie sprawę, że każdego roku wyrzuca się ponad 9 milionów ton (!!!) niechcianych przyłowów? Niezależnie od tego, jak duża jest nasza świadomość problemu, wbrew pozorom dotyczy on nas wszystkich.
Jeżeli przełowienie utrzyma się na obecnym poziomie, to do roku 2050 ryba na talerzu będzie prawdziwym rarytasem.
Pora więc zacząć zadawać sobie pytanie... Jaką rybę wybrać?
Organizatorem kampanii jest EAZA (Europejskie Stowarzyszenie Ogrodów Zoologicznych i Akwariów), a jej partnerami: TRAFFIC (the wildlife trade monitoring network), BirdLife International oraz IUCN Asian Songbird Trade Specialist Group.
Nowa Kampania "Co w trawie piszczy, czyli o lokalnej bioróżnorodności” organizowana jest we współpracy trzech dużych europejskich organizacji przyrodniczych i naukowych: Europejskiego Stowarzyszenia Ogrodów Zoologicznych i Akwariów (EAZA), Międzynarodowego Stowarzyszenia Ogrodów Botanicznych (BGCI) i Europejskiej Sieci Centrów Nauki i Muzeów (Ecsite). Celem Kampanii jest pomoc społecznościom europejskim w bliższym poznaniu rodzimych gatunków roślin i zwierząt, żyjących w określonych ekosystemach, co może mieć znaczący wpływ na ochronę naszego kontynentu przed utratą różnorodności biologicznej i inwazją obcych gatunków.